Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Costa Concordia. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Costa Concordia. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη, Ιουλίου 23, 2014

Wrecked Concordia finally headed for scrapyard after massive salvage operation

GIGLIO ISLAND Italy - Maneouvres began early on Wednesday to remove the rusty hulk of the Costa Concordia cruise liner from the Italian island where it struck rocks and capsized two years ago, killing 32 people.

A convoy of 14 vessels, led by the tug boat Blizzard, will start to tow the Concordia later on Wednesday to a port near Genoa in northern Italy where it is due to arrive on Sunday, before being broken up for scrap.


The once-gleaming white luxury liner sank off the holiday island of Giglio in January 2012 after sailing too close to shore. Its wreck has remained there ever since as engineers embarked on one of the largest maritime salvage operations in history.

Over the past week, salvagers have slowly lifted the 114,500-tonne ship from underwater platforms by pumping air into 30 large metal boxes, or sponsons, attached to the hull.
Franco Porcellachia, engineer in charge of the salvage, said on Tuesday that his team had done everything in their power to make sure the ship, which is around two-and-a-half times the size of the Titanic, was structurally sound.

"When we are in sight of the port of Genoa, we can declare victory," said Franco Gabrielli, the head of Italy's civil protection service, on Wednesday.

The whole salvage operation is set to cost the ship's owners Costa Crociere, a unit of Carnival Corp over 1.5 billion euros ($2 billion), its chief executive said earlier this month....................http://www.todayonline.com/world/wrecked-concordia-finally-headed-scrapyard-after-massive-salvage-operation?singlepage=true
23/7/14
--
-

Τρίτη, Ιουλίου 22, 2014

Τουριστική... ατραξιόν το Costa Concordia

Πόλος έλξης για τους τουρίστες έχει γίνει το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, καθώς χθες σηκώθηκε ένα μέτρο πάνω από την υποβρύχια πλατφόρμα που το συγκρατούσε για σχεδόν ένα χρόνο και επιπλέει.

Δύο χρόνια μετά την πρόσκρουση στις ακτές του ιταλικού νησιού Τζίλιο που προκάλεσε τον θάνατο 32 ανθρώπων, το ναυάγιο αναμένεται σήμερα να ρυμουλκηθεί μέχρι τη Γένοβα όπου θα διαλυθεί.

Ήδη στο λιμάνι της Γένοβας έχουν καταφτάσει χιλιάδες εργάτες, όπου περιμένουν την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου, με την ελπίδα να μπορέσουν να μπορέσουν να εργαστούν στη διαδικασία διάλυσης του πλοίου.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Ιl Fatto Quotidiano, οι εργασίες θα διαρκέσουν δυο χρόνια.
http://www.elzoni.gr/html/ent/808/ent.46808.asp
22/7/14
--
-

Δευτέρα, Ιουλίου 14, 2014

Costa Concordia wreck floats for first time. The Costa Concordia was rotated upright in September (video 17-9-13)

Huge 115,000 tonne cruise ship is brought to surface in the biggest salvage operation in history...

A salvage operation has successfully raised the wreck of the ill-fated Costa Concordia is set to begin more than two years after it sank off the Italian island of Giglio.

The high-risk operation on Monday raised the rusting hulk of the 114,500-tonne vessel, which will now begin its final journey to the shipyard where it was built.


The operation to salvage the 290-metre long ship's wreck was unprecedented in its scale.
"The ship is upright and is not listing either longitudinally or latitudinally. This is extremely positive," said Franco Porcellacchia, the engineer in charge of the salvage, the Reuters news agency reported.

"The most critical phase will be the first day, raising the wreck for the first time. Refloating a passenger ship this large has never been attempted before," South African Nick Sloane, who is in charge of the salvage, told AFP news agency before Monday's successful attempt.

The Costa Concordia was rotated upright in September and was sitting on an underwater platform..............................http://www.aljazeera.com/news/europe/2014/07/costa-concordia-wreck-be-fully-raised-201471454732969467.html
14/7/14
-
--

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 17, 2013

Costa Concordia καθόλου όπως Sea Diamond. -Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών.

Έλλειψη πολιτικής βούλησης καταλογίζει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond, σημειώνοντας ότι, με αφορμή την ανέλκυση του Costa Concordia στη γειτονική Ιταλία, “το μυαλό μας πηγαίνει στο ξεχασμένο από την πολιτεία κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond της εταιρείας Louis Cruises που έχει αφεθεί να σαπίζει στον κλειστό κόλπο της Καλντέρας της Σαντορίνης εδώ και έξι χρόνια”. 

Στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή τονίζει ότι αυτά τα έξι χρόνια, οι κάτοικοι της Σαντορίνης δεν σταμάτησαν να αγωνίζονται και να διεκδικούν την ανέλκυση και απομάκρυνση του τοξικού ναυαγίου, για να εισπράξουν “ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, άπειρες υπεκφυγές και ανυπόστατες δικαιολογίες” για να μην πράξει η πολιτεία αυτό που πρέπει. “ Δηλαδή να υποχρεώσουν την πλοιοκτήτρια και την ασφαλιστική της εταιρεία να ανελκύσουν το Sea Diamond με δικά τους έξοδα, όπως ακριβώς έκαναν και οι γείτονές μας Ιταλοί μέσα σε λίγους μήνες”.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι το Costa Concordia που ανελκύεται αυτές τις μέρες είναι περίπου πέντε φορές μεγαλύτερο και βαρύτερο από το Sea Diamond, ότι το κόστος ανέλκυσής του θα ξεπεράσει τα 600 εκατ. ευρώ, που θα καλυφθεί όλο από την πλοιοκτήτρια και την ασφαλιστική της, ενώ το αντίστοιχο κόστος για το Sea Diamond είναι τουλάχιστον έξι φορές μικρότερο σύμφωνα με τις πρόχειρες ανεπίσημες εκτιμήσεις που έχουν γίνει. Υπογραμμίζεται ότι ο Οργανισμός που υποχρέωσε την πλοιοκτήτρια σε αυτή την ενέργεια είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και οι Λιμενικές Αρχές της Ιταλίας και όχι το φτωχό Λιμενικό Ταμείο του Giglio.
Η Επιτροπή διερωτάται ποιός θα υποχρεώσει την πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια του Sea Diamond να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, όπως υποχρεούται, για την ανέλκυση του ναυαγίου και ποιος είναι ο ρόλος των υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, καθώς και του Λιμενικού Σώματος σε αυτή τη διαδικασία.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι η μέχρι σήμερα δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης δημιουργεί επιπλέον ευθύνες στην απούσα πολιτεία, ενώ σημειώνεται ότι πλήττεται η τουριστική εικόνα της Ελλάδας, αφήνοντας απροστάτευτη απέναντι στους κερδοσκόπους τη Σαντορίνη των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών κάθε χρόνο.
Η Επιτροπή θυμίζει ότι στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που έγινε το 2008 από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, απάντησαν σοβαρές και μεγάλες εταιρείες που εκδήλωσαν την επιθυμία συμμετοχής τους στη διαδικασία της ανέλκυσης, ωστόσο οι ενέργειες δεν συνεχίστηκαν από την πολιτεία.
 
Η ανακοίνωση επικαλείται τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης, σύμφωνα με την οποία: «Θεωρείται ήδη αναγκαιότητα ότι το ναυάγιο του Sea Diamond θα πρέπει να ανελκυθεί και απομακρυνθεί από την περιοχή της Καλντέρας ή με οποιονδήποτε τρόπο να εξουδετερωθεί. Η επιβάρυνση που έχει επιφέρει στην περιοχή είναι σαφής και μοναδικός τρόπος αποτροπής της συνέχισής της είναι η απομάκρυνση του ναυαγίου. Κάθε άλλη καθυστέρηση ή ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα την οικολογική και όχι μόνον καταστροφή της Καλντέρας. Από την Πολιτεία θα πρέπει να απαιτηθεί η εφαρμογή του άρθρου 24 του Συντάγματος για την αποκατάσταση της βλάβης του θαλασσίου περιβάλλοντος και την προστασία της υγείας των πολιτών».
Τονίζεται επίσης ότι η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων του πλοίου το 2009 κατέληξε σε αποτυχία, καθώς επί των αντληθέντων υγρών το 99% αντιστοιχούσε σε θαλασσινό νερό και μόλις το 1% σε πετρελαιοειδή. “Η διάβρωση του σκάφους συνεχίζεται με το χρόνο και εμείς απλά περιμένουμε το μοιραίο. Να ξυπνήσουμε ένα πρωί και να δούμε τα πετρελαιοειδή στην επιφάνεια της θάλασσας μη προλαβαίνοντας πλέον να κάνουμε τίποτα” σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Οι κάτοικοι της Σαντορίνης συνεχίζουμε να απαιτούμε το αυτονόητο και το δίκαιο, καταλήγει η ανακοίνωση της Επιτροπής.
enet.gr
17/9/13
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:


Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 16, 2013

Costa Concordia salvage operation begins. - LIVE STREAM RT./ VIDEO 17-9-13: The Costa Concordia has been rotated.


--
One of the largest and most daunting salvage operations ever undertaken is under way with an attempt to pull the shipwrecked Costa Concordia upright.
The operation was delayed for three hours because of an overnight storm, but began at 09:00 local time (07:00 GMT).
Righting the cruise ship is expected to take up to 12 hours.

Engineers have never tried to lift such a huge ship so close to land. Thirty-two people died when it hit rocks.
A senior engineering official says the Costa Concordia still has not broken free of the rocks on which she is lying, the BBC's Alan Johnston reports from the scene.
The bodies of two of the dead, a passenger and a crew member, have never been recovered and may be found during the operation.
The Italian Civil Protection Authority said the sea and weather conditions had mostly been right for the attempt. 
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24104741
16/9/13
--
 ---
 VIDEO: The Costa Concordia has been rotated.Engineers in Italy have succeeded in setting the cruise ship Costa Concordia upright, 20 months after it ran aground off the island of Giglio.

Fabio Gabrielli from the Italian Civil Protection Authority said that the unprecedented salvage effort "reached degree zero, which was our target".

Οι νεκροί Έλληνες στα μακεδονικά χώματα σάς κοιτούν με οργή

«Παριστάνετε τα "καλά παιδιά" ελπίζοντας στη στήριξη του διεθνή παράγοντα για να παραμείνετε στην εξουσία», ήταν η κατηγορία πο...